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Schwerpunkte
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Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2019). Reconfiguration of Values : Posthumanist Approaches to Education for Sustainable Development in Higher Education. VSH-Bulletin, 45(2), 24-32.
Rinaldi, S. (2017). Challenges for Human Rights Education in Secondary Schools from a Teachers’ Perspective. Prospects, 47(1-2), 87-100.
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Rinaldi, S., Schmid, F. & Kaeser, J. (2023). Umgang mit Lernendenvorstellungen zu globalen Belangen. DGfE-BNE-Kommissionstagung, Heidelberg, 25.09.2023 bis 27.09.2023.
Prechtl, M., Bliesmer, K., Rinaldi, S., Wilhelm, M. & Koenen, J. (2023). Auf dem Weg zu einer Nachhaltigkeitsdidaktik? Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik: Frühe naturwissenschaftliche Bildung, Universität Hamburg, Hamburg, 11.09.2023 bis 14.09.2023.
Rinaldi, S., Schmid, F. & Kaeser, J. (2023). How Lower-Secondary Students Portray Global Issues. European Conference on Educational Research – ECER 2023, European Educational Research Association, Glasgow, 22.08.2023 bis 25.08.2023.
Schmid, F., Rinaldi, S., Rehm, M., Lohse-Bossenz, H. & Kaeser, J. (2023). Dealing with Student Beliefs about Global Issues. European Conference on Educational Research – ECER 2023, European Educational Research Association, Glasgow, 22.08.2023 bis 25.08.2023.
Rinaldi, S. (2023). Speculative Aesthetic Education in the Anthropocene. The Aesthetics of Rights and Wrongs, University of South-Eastern Norway, Drammen, 19.06.2023 bis 21.06.2023.
Rinaldi, S. (2023). Agents that Matter – Matter as Agent: Distributed Political Agency in der kritischen politischen Bildung. "Kampffeld politische Bildung" - Tagung des Forums kritische politische Bildung, Siegen, 09.03.2023 bis 11.03.2023.
Rinaldi, S., Schmid, F. & Kaeser, J. (2023). Umgang mit Lernendenvorstellungen zu globalen Belangen in Natur-Mensch-Gesellschaft. GDCP-Schwerpunkttagung 2023 «Bildung für Nachhaltige Entwicklung» (BNE), Raitenhaslach Burghausen, 13.02.2023 bis 15.02.2023.
Rinaldi, S., Schmid, F. & Estermann, C. (2022). Lehrperson oder Gärtner*in? Erste Erkenntnisse einer Studie zum Umgang mit Lernendenvorstellungen zu globalen Belangen. LeNa-Jahrestagung 2022, Online, 15.12.2022.
Rinaldi, S. (2022). Rekonfiguration des Rechtssubjekts im Anthropozän: Normans kosmische Person als Ausdruck relationaler Subjektivität in der politischen Bildung. Beziehungsweisen von Mensch, Tier und Umwelt: Perspektiven für die Politische Bildung, GPJE – Arbeitsgruppe Natur – Mensch – Umwelt, Potsdam, 14.10.2022 bis 15.10.2022.
Schmid, F., Rinaldi, S., Rehm, M., Lohse-Bossenz, H. & Estermann, C. (2022). Diagnose von Lernendenvorstellungen zu globalen Belangen. HGD Symposium Luzern, Luzern, 07.10.2022 bis 09.10.2022.
Rinaldi, S. (2022). Addressing the Nature-culture Continuum in Environmental and Sustainability Education – Tentative thoughts of a diffractive practitioner. European Conference on Educational Research – ECER 2022 Plus, European Educational Research Association, Online, 01.09.2022 bis 10.09.2022.
Rinaldi, S., Estermann, C. & Schmid, F. (2022). Student Beliefs on Global Issues – Preliminary findings of a classroom studies in Swiss lower secondary schools. European Conference on Educational Research – ECER 2022 Plus, European Educational Research Association, Online, 01.09.2022 bis 10.09.2022.
Rinaldi, S. (2022). Menschenrechtliche Perspektiven auf die Gesundheit. Lindauer Psychotherapiewochen 2022, Vereinigung für psychotherapeutische Fort- und Weiterbildung e.V., Lindau, 18.04.2022 bis 22.04.2022.
Rinaldi, S. & Kürsteiner, B. (2022). Relational Citizens-in-Becoming - Theoretical Considerations about the Concept of the «Environmental Citizen» from a Posthumanist Perspective. 11th World Environmental Education Congress. Building Bridges in Times of Climate Urgency, Prague, 14.03.2022 bis 18.03.2022.
Rinaldi, S. (2021). Relational Citizens-in-becoming – Theoretische Betrachtungen zu «solidary citizens» aus einer kritisch-posthumanistischen Perspektive. 3. Vienna Conference on Citizenship Education, Wien, 05.11.2021 bis 06.11.2021.
Rinaldi, S. (2020). The Place of Criticality and Action in Teaching Global Issues of the Twenty-first Century. European Conference on Educational Research, online, 26.08.2020.
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Rinaldi, S. (2018). Child Rights Education in Switzerland: Bridging Gaps between Law, Policy, Research and Realities on the Ground. Annual Meeting the Children’s Rights European Academic Network, Children’s Rights European Academic Network, Genf, 18.01.2018 bis 19.01.2018.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2017). Translokales sozial-räumliches Lernen als Zugang zur Bildung für nachhaltige Entwicklung. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Bayreuth, Deutschland, 23.03.2017 bis 24.03.2017.
Rinaldi, S. (2017). The Child’s Right to Health. International Conference on the Integration of Human Rights-based Approaches in Health Care Practices, Roshni Nylaja School for Social Work, Mangalore, Indien, 02.03.2017 bis 04.03.2017.
Rinaldi, S. (2016). Why do Teachers Avoid Explicit Human Rights Education? Insights from Group Discussions with 55 Secondary School Teachers in Switzerland. VII International Conference on Human Rights Education: Los desafios de la sociedad civil, Universidad de Chile, Santiago de Chile, Chile, 12.12.2016 bis 15.12.2016.
Rinaldi, S. (2012). Human Rights Education in Refugee Camps. International Seminar on Cultural Diversity and Human Rights Education, NAM Centre for Human Rights and Cultural Diversity and Iranian Islamic Human Rights Commission, Tabriz, Iran, 01.07.2012 bis 02.07.2012.
Rinaldi, S., Estermann, C. & Schmid, F. (2022). Wir und die anderen – Wie Lernende ihre Vorstellungen globaler Belange skizzieren. F+E-Kolloquium, PH Luzern, 17.10.2022.
Rinaldi, S., Schmid, F. & Estermann, C. (2021). Alltagsvorstellungen von Schüler*innen. Brown Bag Seminar, PH Luzern, 20.10.2021.
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In the Anthropocene, rethinking human-nature relations helps us to address sustainability and global issues differently. Schools have a special role in encouraging such process.
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