|
|
{{node.getProperty('name')}}
{{node.getProperty('organisation')}}
{{node.getProperty('street')}} {{node.getProperty('street2')}} {{node.getProperty('zip')}} {{node.getProperty('city')}} {{node.getProperty('email')}} Details |
{{node.getProperty('organisation')}} {{node.getProperty('street')}} {{node.getProperty('street2')}} {{node.getProperty('zip')}} {{node.getProperty('city')}} {{node.getProperty('email')}} |
Details |
---|
{{g.getLabel()}} | |
---|---|
{{node.getProperty('title')}}
|
|
mehr anzeigen von |
Projektname | Schwerpunkte |
---|---|
{{node.getProperty('title')}}
Schwerpunkte
|
|
|
|
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2019). Reconfiguration of Values : Posthumanist Approaches to Education for Sustainable Development in Higher Education. VSH-Bulletin. 45(2), 24-32.
Kürsteiner, B. (2016). Educational Visions as Cultural Processes: Student Exchange as a Form of Sustainable Internationalization. Teacher Education in the 21st Century. (pp. 263- 283). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2018). Mutational learning – a posthumanist toolbox for designing teaching and learning for sustainable development in the XXIst century. A reader for students of global education, education for sustainable development and posthumanist pedagogies.. Luzern:
Rinaldi, S. & Kürsteiner, B. (2019). Mobilities of Education in North-South Partnerships for Global Learning. 30th Annual European Association of International Education Conference, European Association of International Education, Genf. 11.09.2019 bis 14.10.2019.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2019). Materialising Global Education: Using new materialist theory in research and practice. Angel Conference - Academic Network on Global Education and Learning 2019, University College London, Development Education Research Centre, London. 09.05.2019 bis 10.05.2019.
Kürsteiner, B. (2018). Posthuman pedagogy: Basics of a new critical approach to teaching and learning. III Ciclo de debates O Rural e o Urbano, Universidade Federal Rural de Pernambuco, Recife, Brazil. 12.11.2018 bis 15.11.2018.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2018). New theories for education for sustainable development: what can they deliver?. 15-ième colloque international de l'Association Française d'Education Comparée et des Echanges, Association Française d'Education Comparée et des Echanges, Yaoundé, Cameroon. 01.11.2018 bis 02.11.2018.
Kürsteiner, B. (2017). Translokales sozial-räumliches Lernen als Zugang zur Bildung für nachhaltige Entwicklung. Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen, Universität Bayreuth, Bayreuth. 23.03.2017 bis 24.03.2017.
Kürsteiner, B. & Rinaldi, S. (2017). Translokales sozial-räumliches Lernen als Zugang zur Bildung für nachhaltige Entwicklung. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Bayreuth, Deutschland. 23.03.2017 bis 24.03.2017.
SAS4SD brings together expertise from Swiss, Ghanaian, and Cameroonian institutions to collectively develop and implement science curricula that links theory to practice and raises awareness about the need for sustainable development.
DetailsRising enhancement and political instrumentalisation of the dichotomies global-local and globalisation-nationalism necessitate a rethinking of concepts of global learning. How can global learning contribute to the challenge of socio-political reorientation?
DetailsBildung ist heute zu einem hohen Grad globalisiert. Welchen Mehrwert generieren unter diesen Umständen Mobilitätsprogramme in der LehrerInnenbildung? Wie verändern sich die Perspektiven mobiler Studierender in Bezug auf globale Zusammenhänge?
Details